onsdag den 4. august 2010

Storbyoplevelser og hjembragte laekkerier


Jeg har nydt!

Lidt mere end 3 dage i København blev det til i denne omgang.. Vi har hygget os, suget til os af byens stemning, shoppet og set nogle dejlige mennesker..
Vi boede på Vesterbro med daglig udsigt til Mariakirken og de skæbner, der holder til dér og i kort afstand både til små lækre butikker på Istedgade og Vesterbrogade og til Strøget (som for tiden er lidt for turistfyldt til min smag).. Karoline har klaret det fint - og hygget sig - men hun var også tydeligt glad for at komme hjem..

Heldigvis var der plads i bilen til at tage lidt 'godter' med hjem.. For både Vesterbro, Strædet og Valby bød på uimodståelige fristelser;) Og er klare favorit-shoppeområder.. Valby har jeg gjort et par gange før - det er altså et lækkert sted.. Det er mange år siden, jeg sidst var i Strædet - men så fik jeg da lige oplevet Liebe (suk!) og flere andre skønne steder.. Godt jeg skal derover på tur med arbejdet i september - måske der kunne blive en fri-eftermiddag, så jeg kan få luret lidt mere..
Jeg fik også god tid i Mekka - bedre kendt som Retro Villa.. Der var bare for mange fede tapeter, møbler, og syede skønheder.. Jeg fik lidt med mig hjem - men kunne sagtens være gået halt amok dernede, hvis det ikke var for vores spare(op til bryllup)tider..




Disse ting kunne jeg ikke tage hjem uden;) Der er både fine papirer, tapeter, genbrugsfund og pynt til hjemmet..
Nu står den på blog-opdatering - der sker jo meget på kort tid herinde;)

8 kommentarer:

  1. Sikke en masse dejlige mønstre!
    Det lyder dejligt med hele tre dage i København, gid det var mig!
    /Ida

    SvarSlet
  2. Hej
    Må jeg spørge, hvor du fik fat i den skønne stol? Og hvad betalte du? Vil så gerne have sådan en.
    kh Tine

    SvarSlet
  3. Hej Anne
    Det ser godt nok også ud som om, at du har haft en god tur:) Dejligt!
    Kh Anne

    SvarSlet
  4. Hej Anne

    Sikke en dejlig tur og lækre fund:) Sjovt jeg har også ståt og kigget på det tapet med blå blomster og guld i - må også eje det en dag:)
    Og hukit stolen er også bare super flot - vi har 3 styks herhjemme og de er herlige:)

    Elsker også Valby, de har så mange lækre butikker.

    Hilsner Vicki

    SvarSlet
  5. Hej Anne,

    SIkke skønne sager du har fået med hjem fra Kbh - især de fine tapeter :)
    Dejligt at i har haft en dejlig tur.

    KH Vibeke

    SvarSlet
  6. Hej Ida..
    Det var også lækkert - nyder altd at være derovre..;)

    Hej Tine.. Selvfølgelig må du det;) Det er en Hukit børnestol som jeg fandt i Valby - i Quriosa (den skønneste genbrugsbutik BTW:).. De havde lige fået nogen ind af døren, da jeg kom i mandags.. De har nok ikke flere med rund ryg, men i går havde de i hvert fald en del med firkantet.. (som jeg allerede har fortrudt jeg ik' også købte) Ellers er der også ofte nogen på dba.dk.. Bare søg på Hukit..
    Jeg gav vist 300,- - de andre kostede 200/250,-..Held og lykke med jagten..

    Hej Anne.. Jeps!:) Og TUSIND tak for alle de gode tips.. Nåede en del af dem - resten må blive når jeg skal derover på lejrskole;) Er så ked af mit lift til blogtræf gik i vasken - havde sådan set frem til at møde dig..

    Hej Vicki.. Ja det er bare smukt! Ser ikke ud af så meget ved første øjekast - men de havde det på en lille væg dernede og jeg var solgt..:)
    Har du malet jeres Hukitstole..? Den her er så slidt at det skal den nok.. Jeg kan bare ikke beslutte farve;)

    Hej Vibeke.. Jeg er også godt tilfreds;) Elsker mine tapeter og de fine papirer fra Bungalow;)

    KH Anne

    SvarSlet
  7. mmmm...lækkerier ;)

    SvarSlet
  8. Neeej, sikke nogle lækre fund! Super fine :)

    SvarSlet

Tak fordi du tager dig tiden til at kommentere herinde. Det betyder meget for mig - og gør mig glad;)
Kh. Anne