tirsdag den 24. august 2010

Bryllups-blomster-hjælp..

Det lækre sted, vi holder brylluppet, står for blomster på bordene - vi skal bare ønske...Det er da lettere sagt end gjort..!! Især når man ikke er blomster haj..

Jeg elsker pæoner, dahlia, kala'er og mange andre - men har fået at vide at pæoner i hvert fald ikke er lige nu..


Men hvordan lyder dahlia i en farve sammen med hvide roser og fresier - enten i hvid eller matchende farve - og så en del grønt..? Dugene er råhvide..
Farvemæssigt er jeg nok mest til koral, lilla eller varm lyserød/rosa.. (elsker også gul, men har ikke lige set dahlia i gul;)

Eller kala'er i denne stil sammen med fresier og roser...

Billedet er lånt her

Nogen derude, der har forstand på det - eller bare en mening;) som kan hjælpe mig lidt videre..? Andre forslag er også velkome til en vægelsindet kommende brud..;) Jeg tænker at ønske brudebuketten i samme stil..

4 kommentarer:

  1. Jeg er absolut heller ikke blomster-kundi, men pas i hvert fald på med at vælge nogle der dufter for meget...

    SvarSlet
  2. Kære Anne,

    Pyha, det er jo et stort spørgsmål. Og det med blomster er faktisk rigtig personligt, og derfor også svært at rådgive om, synes jeg. Men jeg vil gerne prøve at komme med et input, der tager udgangspunkt i min egen smag og holdning.

    Personligt ville jeg faktisk undgå fresier. De er vældig smukke, men de dufter MEGET stærkt, og hvis der er nogen allergikere blandt gæsterne, eller gamle mennesker, der bruger noget vejrtrækningsmedicin eller lignende, så kan det være rigtig slemt for dem at skulle sidde i duften flere timer. Og også for dem, der bare er lidt sarte med dufte (som mig ;)). Det er det samme med liljer, synes jeg. Men det er jo helt op til en selv, om man vil tage den slags hensyn! :)

    Det der så er med dahlier og roser er, at hovederne er ret runde og kompakte på dem begge. Derfor kan du sagtens bruge dem sammen, men så vil jeg anbefale, at du finder noget - a la fresierne - til at bryde lidt og stritte ud, for at få en bedre balance i dekorationerne.

    Personligt ville jeg faktisk overveje nogle brombærgrene med halv og helmodne brombær på, hvis det kan skaffes. Synes, det er så smukt sammen med roser især. Og så måske lyserøde roser og hvide dahlier til... Eller omvendt, hvis du foretrækker det. Der er jo de der pompomdahlier med mindre og næsten kuglerunde hoveder. Den findes i alt fald i en helt kridhvid sort, og den ville være smuk med nogle store lyserøde fyldte roser og så brombrægrene. Og det ville 3 forskellige størrelser og strukturer, der bliver sat sammen. Et rigtigt romantisk sensommerlook...

    Men det er jo altså bare et forslag!

    SvarSlet
  3. Kære Anne

    Der findes en rose der hedder Blue Diamond den har en smuk blålilla farve, den kunne jeg godt se sammen med råhvide roser og den rosafarvede dahlia, dertil lidt gul gyldenris der er så sirlig og luftig :-)

    God fornøjelse med det svære valg

    KH

    SvarSlet
  4. Tak for inputs'ene piger..:)

    Helle: Tak for hjælpen - ved godt det er svært som udefrastående..;) Meget gode bud fra dig.. Brombærgrene er også super fine.. Jeg må ned forbi en blomsterhandler i morgen, så hun kan vise mi lidt og give mig nogle tips..
    Det med duften må jeg lige ha' in mente.. Havde jeg ikke tænkt over;)

    Wenche: Tak for hjælpen;) En blålilla rose ville da være rigtig godt! JEg må forsøge mig frem..;)

    KH Anne

    SvarSlet

Tak fordi du tager dig tiden til at kommentere herinde. Det betyder meget for mig - og gør mig glad;)
Kh. Anne