søndag den 8. august 2010

At omstille mentalt...

I dag kom dagen... Min allersidste feriedag efter 6 ugers skøn ferie i tæt nærvær med min dejlige lille familie.. Det volder mig lidt problemer at få stillet om fra ferie-mode til travlt hverdagstempo.. Heldivis bliver de næste tre dages arbejde uden elever - det hjælper lidt på overgangen..
Vi er lige landet herhjemme - vi har været på landet siden fredag morgen, hvor vi har besøgt min søster og kæreste.. Det var lige fra hovedstaden til bøhlandet (intet ondt ment med det - men der var altså ingen, der ville kunne høre det, hvis jeg stod udenfor og råbte BØH..;) Karoline har stornydt det - i baghaven går en stor flok køer og et styks 'ordentlig-basse-tyr' som hun kalder ham.. Desuden har vores tre låne-niecer på 10 og 12 også været dér, så jeg har kunnet læne mig tilbage.. De var klart favoritterne;)

Det har lidt udsat realiteterne og det er først i dag, jeg har kunnet mærke hverdagen ånde mig i nakken. Så jeg har kastet et blik på skoletasken, sat lækkert papir på et par ringbind opdateret kalenderen - nu med retrotapet-"omslag" - og gjort mit til en farverig skolestart med pang-næsten neon-farvet bogbind. Resten af dagen skal der laves årsplaner og sorteres papirer..

Men kender I det... Jeg kunne sagtens tage mig 6 uger mere - og endda helt uden at kede mig;) Så kunne jeg gå herhjemme og ordne, være kreativ og bare blive helt klar til det dér bryllup om 6 uger............ Det er da værd at drømme om;)

Nyd dagen - måske med lidt sjovere selskab end her..?:)

7 kommentarer:

  1. Hold da fast nogle smarte ringbind. Er det bare de der almindelige plastikringbind du har bundet ind?
    Kan se du heller ikke er fan af den officielle lærerkalender....

    SvarSlet
  2. God fornøjelse i morgen, jeg var der i mandags. de første 2 dage er værst så er det hverdag ;) men kender godt fornemmelsen at at kunne bruge mere!
    Vil du røbe hvor du har købt tapet. Min dealer er nemlig lukket :)
    KH Heidi

    SvarSlet
  3. Puha om jeg kender den følelse.. jeg skal afsted i morgen også.. og jeg har et job jeg er ved at miste gejsten for! Det er slet ikke med ro i sindet, at jeg smørrer madpakke til i morgen... Kram fra C

    SvarSlet
  4. Rigtig god jobopstart igen, Anne...tilbage og op i gear...stille og roligt!!! (er kun lidt misundelig over at du har et fast job!)
    Pssssst - hvad er det for en FED sweater din kønne tøs har på???

    Og spændende med kun seks uger til jeres store dag...

    SvarSlet
  5. Hej Lisbeth.. Nej den er jeg ikke fan af;) Lidt for lidt plads.. Det er ringbind købt i Søstrene Grene - i pap/natur.. Rigtig lækre..

    Hej Heidi.. Så er jeg i gang - dejligt at se kollegerne - og bare være tilbage på track (men derfor er jeg stadig en feriesucker;).. Tapetet har jeg købt i retrovilla - da jeg så hun havde det, måtte jeg ha' mere til flere detaljer, der passer til knagerne;)

    Hej Christina.. Håber arbejdsdagen er gået okay for dig også..?! Jeg er heller ikke altid 100% hooked på mit job - men dejlige kolleger hjælper MEGET på det.. Kram

    Hej Rikke..Tak for det:) Det er også nødt til at blive i lavt gear - andet orker jeg ikke;) Men jeg er bestemt også glad for at være fastansat:) Sweateren har min søde svigermor strikket til hende - jeg er også helt vild med den..

    Kh Anne

    SvarSlet
  6. jeg kunne også SAGTENS klare nogle uger mere.. Og jeg er helt mange for at sige det højt - men det kunne også være rart med lidt tid til sig selv.. Det er meget lidt tid i sådan en ferie til sig selv:-) - og kreative sysler..

    Lækker indpakning til bøger og pakker! Ku' du lige lave lidt ekstra..

    SvarSlet
  7. Helt enig Christina - jeg kunne også godt lige bruge en uge, hvor Karo er afsted til at nå lidt længere herhjemme:) Men det har nu også været rart at ha' hende hjemme som "undskyldning" for at lave niks og nada;)
    KH Anne

    SvarSlet

Tak fordi du tager dig tiden til at kommentere herinde. Det betyder meget for mig - og gør mig glad;)
Kh. Anne