torsdag den 2. februar 2012

Sødt

Jeg har længe ledt efter en fantastisk opskrift på fastelavnsboller. Gerne med marcipan i.
I dag afprøvede jeg en ny - lidt forkælelse til den syge Karoline og hendes trætte forældre.
De blev gode! Meget lækkert fyld af både vaniliecreme og marcipan remonce..;)


Efter min mening var der lige rigeligt med fyld i (manden var ikke enig;) - men en skøn og sød smag, så der skal bare lidt mindre i næste gang.
Eller de kan serveres sammen med lidt frugt i den halvsure afdeling, som jeg gjorde i dag.


Blev du fristet, finder du opskriften her.

22 kommentarer:

  1. Mums de ser lækre ud.
    God bedring med Karoline

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Kristin..:) De er også ret lækre...

      Slet
  2. Aaargh har lyst til at hoppe ud i køkkenet og bage lige med det vuns. Sidder i sofaen med en total sukker craving og de der billeder gjorde den så absolut ikke mindre (: Mums og god bedring med størstepigen

    SvarSlet
    Svar
    1. Sorry;) Og god bedring hos jer også..
      KH Anne

      Slet
  3. Mums de ser lækre ud og jeg vil give manden ret, der kan aldrig komme nok fyld i :)
    Ja, som du kan se må jeg bare i gang igen med hæklenålen... jeg ved bare jeg ikke ville blive helt glad, selvom det virker lidt åndsvagt ;o)
    Ha en god aften Anne!
    KH Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Beundringsværdigt at du gjorde det:) Men der var jeg nok også endt...
      God aften til dig også..
      Kh Anne

      Slet
  4. UUUUHM, de ser super lækre ud!

    SvarSlet
    Svar
    1. DET er de også - også nummer to her til "aftenkaffen";)

      Slet
  5. Uhm... Vi har også aftalt at bage fastelavnsboller i morgen. Glæder mig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Lyder som en god plan:) Du må endelig dele hvis du også har en god opskrift;)
      Kh Anne

      Slet
  6. Kan der komme for meget fyld i?;) De ser i hvert fald lækre ud! God bedring til Karoline.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe, ser ud til vi er enige, Tine ;)

      Slet
    2. Hehe..:) Altså tøser.. Men faktisk må jeg hellere lave en revurdering.. For her til aften (da jeg spiste endnu én - shhyyy) hvor de ikke var 'direkte fra ovn varme' var mængden af fyld faktisk mere passende.. Måske hjalp det heller ikke i eftermiddags at K havde lokket mig til at putte glasur på;)
      Så go for it;)

      Slet
  7. Jamen kære Anne. Der er altså ikke noget der hedder for meget fyld i hjemmebagte fastelavnsboller. Der kan kun komme for lidt i. Har du måske et tip til at komme mere i så??
    ;)

    KH

    SvarSlet
  8. :) Du lyder som min bedre halvdel.. Normalt er jeg også til masser af sødt.. Men lige der var det til kanten;)
    KH Anne

    SvarSlet
  9. De ser super-lækre og slet ikke for søde ud - tror de er med i vinterferie-planerne :-) Knus til dig

    SvarSlet
    Svar
    1. Også ret gode dagen derpå;) Knus tilbage

      Slet
  10. Uhm de ser da fantastiske ud :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Synes faktisk de er super gode - ikke sidste gang de bliver bagt herhjemme...
      KH Anne

      Slet

Tak fordi du tager dig tiden til at kommentere herinde. Det betyder meget for mig - og gør mig glad;)
Kh. Anne