lørdag den 4. februar 2012

Flere farveovervejelser og nyt møbel

Vi har gang i den helt store omgang sortering, omrokering, smiden ud, putten på væggene og sætten i stand herhjemme. Stadigvæk..;)
Vi byttede rundt på børneværelse og krearum for et par uger siden - og det gav lidt arbejde. Nu skal alle ting ha' en plads og det, vi ikke bruger, må ud. Jeg ved ikke, om det er udsigten til forår, der giver behov for at komme i bund - eller om det bare er, fordi vi nu er 4 personer, der skal være her med al vores habengut. Men det har sat gang i en bevægelse, som også har ramt stuen.

For nylig tog jeg en lille loppekommode ind i stuen i sofa'afdelingen'.


Og i går fik manden endelig hentet mit chatol#2, som har været opbevaret hos min søster, siden jeg fandt det i maj. Og det er kommet ind i samme ende af stuen.


Det giver nogle farveovervejelser. Vores sofabord er lækker sart mintblå - og sofaen brunnistret. Nu skal vi ha' fundet farve til chatol og kommode. Lige nu er de begge i grå toner. Jeg har også et andet chatol, som er forblevet i teak - selvom tanken oprindeligt var at male det mintblå. Så den farve sværmer jeg også lidt for til dette chatol.
Jeg er lidt nervøs for, det bliver lidt i overkanten, når sofabordet også har den farve.



Egentlig er det 'nye' chatol fint i malingen - så det får nok lov at vente, til vi finder den helt rigtige farve. Måske en anden pastelfarve, en anden tone blå eller...... 
Kommoden trænger til en kærlig hånd. Jeg kan bare ikke beslutte, om den skal males grå igen eller noget mere spændende.


Giv endelig et bud, hvis du har en god idé..:)

I går havde jeg Karoline hjemme igen. Lidt hårdt at være på så længe alene for dem begge, når man er træt helt ned i sokkeholderne. Men vi råhyggede os og hun var heldigvis lidt mere i hopla end dagen før.


Udsagn til aftensmaden: "Mor og far, jeg skal lige sige jer.... Jeg elsker jer helt op til bondegården!";) 

Hvis du holdt ud helt til enden.. Rigtig god weekend;)

26 kommentarer:

  1. Flotte flotte møbler .. Er sindsygt vild med chatollet.. Har set inde hos badelma badutski at hun har et der er malet i lys mint blå, det er fint.. :) Hvis I vil sælge hylden, så sig endeligt til.. ;)
    Karoline vil I nok ikk sælge men sød det er hun... :)

    Go week...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak;) Jeg er også fan af chatollet - især fordi det - i modsætning til det andet jeg har - er med udtræk. Christinas farve er super fin - minder meget om vores sofabord. Overvejer lige hylden - og har forresten et loppetid jeg skal ha' delt med dig;)
      K er ikke til salg - men kan lånes især når hun er lidt teenagestrid;)
      Kh Anne

      Slet
  2. Lækre møbler. Også jeres sofabord. Er selv på udkig efter et chatol, kan bare ikke finde et der er pænt nok.
    Ville male hvidt, eller lys gul :) Farver der ikke er præsenteret nok her i huset :) Ellers kunne jeg også godt finde på at male det sort. Men det er vil vidst ikke passe ind hos dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Fandt faktisk et par chatoller på min rundfart i går - men det er jo ikke lige i nabolaget for dig;)
      Lys gul er på listen over mulige.. Hvid blir' det kun hvis jeg får overtalt C til tapet på væggen;) Chatollet er i stedet for en stor sort skænk - så sort blir' det nok ikke lige;)
      Kh Anne

      Slet
  3. ER også vild med chatollet. Ville ønske vi have plads til sådan et. Mht. farver synes jeg det er meget pænt i grå, men min første tanke var, at lysegul ville se godt ud sammen med jeres andre farver.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for input:) Overvejer også de to farver kraftigt..;)
      KH Anne

      Slet
  4. Sikke en fin stue! Kunne man male det i en tone eller to mørkere end sofabordet?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - den er på vej;) Det har vi også snakket om;)
      Kh Anne

      Slet
  5. Forstår godt jeres mange overvejelser. Skal man gå den ene eller den anden vej...? Er vild med chatollet og fortryder nærmest dagligt, at jeg ikke købte et, da jeg så det, men vi har desværre ikke plads til et. Jeg er ret vild med den farve 'badelma' har malet deres i, men pastelgul kunne nu også være fin.
    Guldkommentar fra Karoline, som virkelig fik mig til at smile:)
    Ha' en god weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine indspark;) Er også vild med Christinas farve - især når nu jeg siden jeg købte det første chatol har tænkt det i den farve... Men måske ikke sammen med sofabordet.... Uh det er svært at være vægelsindet;)
      Håber din week var god:)
      Kh Anne

      Slet
  6. Jeg syntes faktisk den grå farve er rigtigt fin sammen med det andet. Måske fordi sofaen fremstår lidt grålig på billederne. Evt. kunne du bare male den lille kommode i en lysere blå end sofabordet, og beholde chatollet i de grå farver?!

    SvarSlet
    Svar
    1. Også et godt bud - det er det manden holder på.. Jeg er bare et stort ?..:)
      Kh Anne

      Slet
  7. Hold op hvor nogle fine møbler i har, sofaboredet er top vidunderligt....

    Havde selv lige købt et lignende... troede jeg... Men så havde ejeren bare solgt det... Kæft jeg blev sur :-( :-(

    Nå, men det chartol der, det har en super lækker grå farve synes jeg. Hvis du bare pifter det lidt op med lækkert nips og æsker, så behøver det slet ikke mere :-)

    Kommoden, hva med gul... ku det mon være en mulighed?? Eller mørk blå???

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej øv en træls sælger! Skal nok lige kigge i "gemmerne" om vi har et mere.. Tror det ikke, men måske.. Så siger jeg til.
      Prøver med lidt nips og farver inden jeg maler - og ser om det er nok.. Lidt på væggene kunne også gøre meget.;)
      Kh Anne

      Slet
    2. Ja, det var bare SÅ træls.... også fordi prisen jo var ret ok... De er jo noget dyre hvis man bare sådan skal ud og købe et på trendsales eller andre steder.

      Du må endelig sige til hvis du har et i "gemmerne" :-)

      Er så spændt på på mandag.... Blir skægt at møde jer :-)

      Slet
  8. Smukt chatol. Stolen er som skabt til det.

    SvarSlet
    Svar
    1. JA - egentligt havde manden fået den til teakskrivebordet - men den var bare så fin liiiige der til mit lille hjørne;) Og med lidt "pels" på så fruen ikke fryser;)

      Slet
  9. Skønne møbler.. og det er da skønt at blive elsket helt til bondegården ;-)
    Smut ind forbi min blog og deltag i min give away. Måske bliver du den heldige vinder af en lækker akrylæske fyldt med alle delene til at lave massevis af smukke smykker. diary.dk
    Kh Kamilla :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er bestemt ikke dårligt;)
      Kigger ind...
      Kh Anne

      Slet
  10. Som jeg ser jeres stue, er farverne meget dæmpet, så derfor tror jeg ikke en voldsom farve som klar lilla eller stærk turkis ville være flot inde i stuen. Men stemmer også i med gul i lys nuance. Eller en meget sart grøn. Synes grå bliver for kedeligt. Men marineblå kunne også være en løsning. Men kun til det ene møbel, synes det andet møbel skal være hvid eller råhvid.

    Og du må meget gerne gå ind og hjælpe mig med samme problem i dette indlæg: http://sysletrolden.blogspot.com/2012/02/hjlp-mig-blogland.html

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for input:) Har en kommode (i andet rum) i petroleumsblå - den er også lækker og ville nok være et godt modspil - eller også gøre det rodet. Vi håber lidt knald på lamper og billeder + nips er nok;)
      Jeg kigger ind..
      Kh Anne

      Slet
  11. En anden pastel farve ville være rigtig fint... Ellers bliver døv måske for kedeligt? Jeg elsker pastelfarten kontra sort/hvid... Måske du kunne male det en fed pastel og så tapsere skuffefronter eller bare inden bagerst?
    Glæder mig til at se det, når du beslutter dig :-)
    Jeg har fået ny blog, jeg ville blive super glad hvis du vil komme forbi og sige 'hej'

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for idéer;) Jeg har også overvejet tapet inde bagved.. Må vist afprøve det;) Jeg kigger ind..
      Kh Anne

      Slet
  12. Hej Anne
    Jeg er helt vild med chatollet, men synes faktisk det er fint som det er og så bare med noget farverig nips. Men jeg har det nok også sådan at det også kan blive lidt for vildt med en masse malede møbler i forskellige farver. så tror jeg hellere jeg ville give kommoden en tur, evt. den farve som Badelma Badutski har inde på hendes chatol - fedt næsten at få en farve opkaldt efter sig, men jeg kan se der er flere der elsker det chatol hun har :)
    Men flot stue og super smuk Karoline!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de søde ord Mette;)
      Lige nu tror jeg også det er kommoden der får farve.. Er vist nødt til at prøve lidt af;)
      Kh Anne

      Slet
  13. Loppetid?? :))) = tip?
    Carsten har fået lavet et rigtigt fint print af tegningen idag, kan tage den med på mandag hvis det er... ;)

    SvarSlet

Tak fordi du tager dig tiden til at kommentere herinde. Det betyder meget for mig - og gør mig glad;)
Kh. Anne