onsdag den 15. februar 2012

Farver med forårsfornemmelser








I går landede en skøn pakke i postkassen - jeg har nemlig langt om længe fået investeret i de før-omtalte Promarker tuscher, som jeg fik kendskab til via Heidi. Tuscherne er købt til en god pris lige her.
Var økonomien til det, kunne jeg godt ha' købt mange flere lækre farver - men det blev til et fint lille udvalg.  De er virkeligt lækre at lege med og farverne minder lidt om forår.Favoritterne er allerede fundet.
Jeg har farvelagt et par bjerge - kraftigt inspireret af Jamie Derringers fine bjerge. Mest for lige at se farverne ordentligt og afprøve tuschens egenskaber. Selvom det nok ikke går under betegnelsen kunst, så fik det lige lov at hænge på væggen på prøve. Skønt at få lidt farve ind.

De er kommet lige i rette tid til stille feriesysler og trang til farve. Karoline er helt med på at sidde og tegne, men er lidt gnaven over ikke at få lov og låne de nye tuscher...;) Som kompensation har jeg fundet kassen med alle mine almindelige tuscher frem til hende - og de er åbenbart godt at tegne mennesker med.


# 1 Mor til venstre og til højre far med skæg..
# 2 En af morens favoritter - elsker det gavtyveagtige udtryk

Ha' en dejlig onsdag aften..;)

24 kommentarer:

  1. Vildt flot billede !!! :)
    ja alle tre, hihi

    SvarSlet
  2. Flot billede og elsker farverne Anne:)

    SvarSlet
  3. Vildt flotte bjerge Anne! Sådanne bjerg måtte gerne bo i min stue!
    Caroline's tegnerier er rigtig søde

    SvarSlet
  4. Wooow, sikke de bare ser lækre ud de tuscher! Tror vist lige jeg må ind og lure på dem :-)

    SvarSlet
  5. Lækre forårsfarver og skønne, skønne børnesteger.

    SvarSlet
  6. Sikke nogle stænger! Fede, fede børnetegninger :)

    SvarSlet
  7. Hej
    Jeg kan se at du gør det en del i at tegne og jeg tænkte om du kender til "pen le plume" overvejer nemlig at investere i en bunke af dem
    Det skal lige sige at jeg ikke er den store kunstner, så de skal bare bruges til hobby-brug.
    Hilsen Kristina

    SvarSlet
  8. I.P: Tak:) Er selv mest vild med Karolines;)

    Vicki: Tak! Jeg er også tosset med farverne..

    Kristin: Tak for det;)Jeg overvejer stadig om jeg kan leve med den på væggen...

    Julie: De er rigtigt lækre at arbejde med!

    Marina: Ja de streger er bare skønne - de er også pænt taget fra og skal vist ha' en plads i hjemmet.

    Julia: Ja det ligner sgu da meget godt mine lange slanke stænger (???:) Børnetegninger er det bedste.

    Kristina: Dem kender jeg desværre slet ikke.. Mine her er også bare til hobbybrug - og passer fint til formålet;)

    Kh Anne

    SvarSlet
  9. Hej Anne
    Har du set mailen fra mig?

    KH Mia

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja.... (smiley med røde kinder;) og får svaret snarest... Vi hænger bare lidt med en vis legemsdel i vandskorpen herhjemme pga søvnunderskud så alt går lidt langsomt...
      Kh Anne

      Slet
  10. Hvor ser det bare fint ud;0) Man kunne da heller ikke blive andet end i forårshumør med det skønne vejr ;0)
    Jeg er nu i blogland og håber du vil ligge vejen forbi min blog
    http://millesrutchebane.blogspot.com/
    MVH Michelle

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Michelle.. Tak for det:) Jeg kigger ind inden længe..
      Kh Anne

      Slet
  11. Sikke fine tegninger i har lavet, jeg kan rigtig godt lide din, og jeg ville elske at have den hængende i stuen. Tak for linket, jeg har ikke lige haft tid til at tjekke det ud endnu og undskyld jeg ikke fik smset tilbage ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Jeannett..:) Og det var så lidt..

      Slet
  12. Ej hvor er de flotte Anne, jeg er rigtig vild med din....

    Sælger du mon dine fine billeder???

    KH Louise

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Louise..:) Vi kan lige skrives ved..
      Kh Anne

      Slet
    2. super, så glæder jeg mig til at høre fra dig :-)

      Slet
  13. Jeg er vild med dem alle - både dit farverige billede og Karolines finurlige streger. De der Promarkers må jeg vist hellere få investeret i.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak..;) De er i hvert fald lækre at bruge...

      Slet
  14. Hej :)
    Er lige faldet over din blok - hvor er den fin :)
    Kan du fortælle hvilke farver det er? Jeg kan jo slet ikke vælge!! :)
    Taaaak
    Hilsen Ida

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ida..
      Velkommen til;) og tak..
      Jeg har købt:
      Pale Pink
      Sunflower
      Cool Grey 2
      Grey Green
      Cool Aqua
      Arctic Blue
      Amber
      Soft Peach
      Midnight blue
      Lemon
      Orchid

      De første 5 er favoritterne, men de er alle fine hver for sig... Håber det kan bruges..
      Kh Anne

      Slet
  15. NammeNAM!! Sikke dejlige farver!! Og vidunderlige børnetegninger! ��

    SvarSlet
  16. Flot tegning!
    Og fedt, at en spurgte om farvenavnene og ligeså fedt at du gad at svare :)
    /Karina

    SvarSlet
  17. Skønne tegninger!!
    - Børns tegninger er bare så fantatstiske :O)

    SvarSlet

Tak fordi du tager dig tiden til at kommentere herinde. Det betyder meget for mig - og gør mig glad;)
Kh. Anne