mandag den 5. marts 2012

Endelig

Vi har haft den skønneste weekend længe..
Fredag var skøn - især fordi jeg endelig fik lidt tid ved symaskinen.
Om eftermiddagen gik Karoline og hendes far i haven, Frida boblede og jeg skyndte mig at finde maskinen frem. Jeg har nemlig længe haft gang i et mindre projekt. Nemlig risposer til barsels- og fødselsdagsgaver. 
I går fejrede vi min søster og nevø, der blev henholdsvis 26 og 1..:) En dejlig dag med hygge og lækker mad. Og nevøen skulle selvfølgelig ha' den første sending risposer.




Jeg har applikeret bogstaver på - og synes, det gør gaven dejligt personlig.




En lille tegning til den mindste fødselar

Og en til den ældste fødselar

De to dejlige fødselarer sammen

For nylig lavede Rakel også risposer. Og da jeg også havde købt den fine cirkuskuffert i Tiger, snuppede jeg hendes idé og fyldte den med risposerne. Gaven vakte glæde og min skønne nevø (og nogle af de voksne;) synes heldigvis, de var vældigt sjove at lege med. 

I dag har jeg syet lidt flere sammen. Jeg har nemlig også klippet en ordentlig bunke klar til mine egne tøser - håber at få dem færdige senere i dag. Måske mens der er sæsonstart på yndlingstøseserien i aften..;)

Resten af solskinsweekenden fortjener sit eget indlæg, så det får I senere..;)

27 kommentarer:

  1. De er bare så fine Anne, var også helt vild med rakels , gad godt mine piger fik sådan en kuffert:-)

    Og så fine billeder, hvor er du altså go.... Modtager meget gerne dine kreationer.

    Kh Louise

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de søde ord Louise..:) Vi kan sagtens finde ud af noget;) Du er ikke glemt - skal bare lige ha' lidt mere overskud igen;)
      Kh Anne

      Slet
  2. Sikke en dejlig gave - og rigtig sød detalje med bogstaver/navn på!
    Ha en dejlig mandag

    SvarSlet
    Svar
    1. Synes også bogstaverne/navnet gav det sidste;) Men ellers er de jo også bare sjove at lege med;)
      Go' aften til dig.

      Slet
  3. Rigtig god idé. Har også haft det på to do listen længe. Nu må jeg hellere snart komme i gang :o)
    Rigtig god mandag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Når først der er klippet er det jo ret hurtigt arbejde;) Og de er jo gode til megen leg...

      Slet
  4. Hold op hvor er de flotte, de poser. Vildt god idé og hvor fint med de små bogstaver. Modtager blev sikkert glad for sin gave :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de søde ord:) Den lille nevø blev meget glad;) Bogstaverne sagde ham ikke en dyt - men poserne sagde en sjov lyd, når de blev klasket mod gulvet;)

      Slet
  5. Lækker fin og personlig gave, de er heldige begge to...
    De ser bare flotte ud, begge dine tegninger også :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det;) Elsker kombinationen af en købt gave med lidt hjemmelavet - når tiden er til det;)

      Slet
  6. Ultra skønne sager!! Fantastiske tegninger og virkelig en god ide med de risposer :) og tillykke til dem der modtog sagerne :-)

    SvarSlet
  7. Skøn gave Anne og super fine tegninger altså:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de søde ord;) Sødt af dig..

      Slet
  8. Det er altså en super idé - de der risposer, er der bare et enkelt lag stof eller hvordan sikrer, man sig at de kan holde sig til lidt vild leg?

    SvarSlet
    Svar
    1. Synes også det er en god idé - til mange forskellige aldre;) Jeg har bare syet dem i et enkelt lag stof - men mest valgt noget som ikke er tyndslidt. Og mine egne tøsers tænker jeg at gå efter en gang imellem;) Håber det er nok..

      Slet
    2. God idé, tror jeg vil gøre dig kunsten efter :o)

      Slet
  9. Ærteposer er super, jeg har også syet en bunke til min dagplejemor, men her hjem til er de stadig på to-do listen :) måske jeg skulle en tur i Tiger butikken efter den fine kuffert

    SvarSlet
    Svar
    1. Afsted til tiger..:) Det er jo endeligt nemt projekt - når man lige har tiden..;)

      Slet
  10. Fed fantastisk ide - kan teenagere egentlig ikke også lege med ærteposer - har vildt lyst til at lave ærteposer og leder efter aftagere...... Nu må du snart lave min stof-start-pakke..... jeg ved hvad jeg skal starte med at sy :-)
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Selvfølgelig kan de det..:) Min mor blev også forelsket og ønsker sig nogen..;) Vi må lave eb date - så skal eg nok få dig i gang..

      Slet
  11. Sikke en flot gave Anne! Virkelig fint altså... Når der bliver tid til at sy hjemme ved mig igen, skal Fleur vist også ha' ærteposer.

    Vi har en del Sebra kufferter fra deres lagersalg – nogle af dem skal da fyldes med ærteposer. :-)

    Flotte tegninger!

    KH Tine

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Tine..:) Og hvor dejlig du er lidt på bloggen igen..;) Fleur skal da også ha' ja..:)

      Slet
  12. Ih nogle fine sager du viser Anne!! Er helt vild med cirkus-kufferten. Er det lang tid siden Tiger havde dem?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Julie..:)
      Jeg købte den luge da de kom frem, men hernede havde de dem stadig i lørdags da jeg var dernede..:)

      Slet

Tak fordi du tager dig tiden til at kommentere herinde. Det betyder meget for mig - og gør mig glad;)
Kh. Anne