onsdag den 14. marts 2012

Barndomsminde

Hjemme ved mine forældre hænger denne lampe.


Den har været en del af mit barndomshjem, så længe jeg kan huske - både i de helt tidlige år i 80'er hjemmet med brune vægge på Sjælland og i det nuværende, heldigvis noget lysere, hus. For mig er det én af de materielle ting, som i den grad symboliserer hjem. Sidst vi var derhjemme, knipsede jeg disse billeder - bare fordi. Lampen kommer ikke helt 100% til sin ret på billederne, men man kan nok godt få en fornemmelse af dens udtryk.



Jeg synes, den er smuk og så giver den det skønneste hyggelys. At det er min far, der selv har lavet den, gør det jo kun endnu mere personligt.

Måske jeg skulle prøve at lokke ham til at lave en opdateret udgave anno 2012 til mit hjem...;)

28 kommentarer:

  1. Wow hvor er det dog flot :)
    Med hensyn til vægten, så kommer det jo lidt an på stand og farve, synes jeg :) Men hvis det er en flot farve og standen er fin, så vil jeg skyde på 200 kr :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg elsker den også;) Tak for svar mht vægten - så er det ikke helt galt..

      Slet
  2. Hold da op et flot barndomsminde, altså forstået på den måde, at det er da noget mere klasse end f.eks. brune træpaneler eller noget i den dur. Det er da design der holder :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er:) Vi havde nu også masser af brunt i mit første barndomshjem;)

      Slet
  3. Flot! Han er da forud sin tid!

    SvarSlet
  4. WOW, den er super cool den lampe, den er jeg vild med... virkelig.... havde overvejet at hænge bare to rå lamper som køkkenlamper, havde set det hos Christina.... Men så fik vi lidt penge tilbage i strøm, så vi har tilladt os at købe to Liebe lamper....

    Men jeg sys da bestemt du skal få lavet sådan en udgave til jeres hjem, den ville være SÅ fed i et hjørne i den der endnu hvor du manglede lidt ideer....

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg elsker rå "lamper"/pærer - har også et par Muuto hængende..:)

      Slet
  5. Utroligt at den har så mange år på bagen. Stilmæssigt holder den absolut også i dag. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja den har et lækkert tidløst (og lige nu spot on) design..:)

      Slet
  6. Hej Anne
    Hemed et tilsagn - du får en lampe.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære far.. Sikke en dejlig "i smug" kommentar at få;) Det vil jeg glæde mig til...

      Slet
  7. Ej så smuk. Lækker hyggebelysning :)

    SvarSlet
  8. Den er godt nok fed! Og må da sige den er lidt henaf de lamper der bliver solgt idag, så den er ikke helt så gammeldags :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej den spiller meget godt med stilen i dag også;)

      Slet
  9. Og så er det bare samme stil, som vi alle har hængende rundt omkring i dag... den er smuk Anne..

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er lidt pudsigt at den lige passer ind i dag også..:)

      Slet
  10. Ej, hvor sjovt. Hjemme hos mine forældre hænger samme lampe, også lavet af min far! Jeg ønsker mig også en ny opdateret version ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er godt nok sjovt:) Vi må ha' dem i gang..

      Slet
  11. Hvor er den flot! Og sikke et hyggeligt lys, den giver. Det er dejligt med noget, der i den grad symboliserer HJEM :)

    Kh. Betine

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg elsker når ting giver den følelse..:)

      Slet
  12. Super super cool!! Sådan én ville jeg da gerne have hængende :)
    /Marie

    SvarSlet
    Svar
    1. Måske man skulle lokke ham på pension, så han kunne producere masser af lamper;)

      Slet

Tak fordi du tager dig tiden til at kommentere herinde. Det betyder meget for mig - og gør mig glad;)
Kh. Anne