onsdag den 7. marts 2012

Hvorfor.....

...læser du med herinde?;)

Spørgsmålet siger vist det meste...

På det seneste har jeg været lidt vaklende ang. bloggen - jeg har haft svært ved at finde den røde tråd og overskuddet. Det er nok sådan en ret generel tvivl og humørsvingeri, som ikke kun gælder bloggen, men jeg vil gerne forsøge at finde lidt mere tilbage til kernen - også herinde..;)

Derfor vil jeg meget gerne høre hvorfor du følger med herinde:)
 
Jeg synes, det svinger meget med kommentarmængden på mine indlæg og det sætter da tankerne i gang om, hvad der gør, at nogle indlæg "hitter" mere end andre. Hvad det er, mine læsere finder interessant hver især.

Det er ikke, fordi jeg blogger kun for at få kommentarer eller vil ændre på indholdet for "at hitte", men jeg er  lidt nysgerrig..;)

Sund start på en lang dag alene med mine dejlige piger

Hvis du har gode råd, idéer eller har tænkt over noget ang. min blog, hører jeg det også gerne.

25 kommentarer:

  1. Kære Annchen,
    Tror godt jeg ved hvad du mener mht. kommentarerne; de er SÅ rare at få, at man godt kan blive lidt øv, når ingen har kommenteret.. -sådan har jeg det i hvert fald.
    Lige med din blog elsker jeg, når du finder på nogle nye kreative ideer, som ikke kræver alverdens tid at lave!
    Det indlæg du har postet med ærteposerne var fantastisk, penalhuset ligeså og det samme var indretningen i jeres stue.
    Personligt tiltaler det mig ikke at besøge og kommentere på blogge der handler om feber eller anden sygdom. Det kan måske godt lyde lidt hårdt, men min tid er knap, så jeg udvælger med grov hånd de indlæg jeg synes er interessante, og der er sygdom bare ikke det der virker mest appellerende. Flotte billeder ellers folks sjove måde at fortælle/skrive på tiltaler mig derimod også, og har jeg først spottet at en person er dygtig til disse ting, klikker jeg næsten altid ind på hendes indlæg -næsten uanset hvad overskriften er. Og så synes jeg ALTID det er sjovt at få lov at få et kig ind i folks hjem!
    Håber du kan bruge det til lidt og at du finder motivationen tilbage, for jeg vil ikke undværre at besøge din blog!

    SvarSlet
  2. Jeg tror det er meget forskelligt hvad folk kommenterer på, da man jo har forskellige interesser. Jeg kommenterer mest på indlæg med kreative projekter, børn, og mad, hos de blogs jeg ikke følger sådan 100%, men bare engang imellem.
    Jeg har vidst ikke været inde på din blog før, men den er rigtig fin, og du har da nogle spændende indlæg synes jeg. De er rigtig fine de risposer du har syet, og lækre marengs - sådan nogle tror jeg også snart jeg skal lave herhjemme ;)

    Jeg tror lige jeg tilføjer dig til min bloglovin' :)

    SvarSlet
  3. Jeg synes, Barbara beskriver det rigtig fint. For mig er en blog interessant når der er masser af kreative ideer og fine kreationer, der bliver vist frem. Flotte billeder og et sympatisk menneske bag bloggen hjælper også godt til :-) Jeg følger en blog, fordi den indeholder ting jeg ikke vil gå glip af og fordi den kan inspirere mig. Indlæg om sygdom, hverdag osv. er okay for mig i en begrænset mængde. Disse indlæg viser lidt om mennesket bag og det kan jeg godt lide, men for mange af den slags indlæg, får også mig til hurtigt at hoppe videre. Mht. kommentarer er det nogen gange tilfældigt, om jeg får skrevet en. Jeg prøver så vidt muligt, men jeg følger mange blogs og med en stor familie, kan man altså hurtigt blive afbrudt ;-) Håber, du kan bruge det til noget. Jeg vil gerne fortsat følge dig :-)

    SvarSlet
  4. Jeg synes det er en rigtig fin blog du har. Sørg for at det første billede du viser i dit indlæg, har masser af farver og er spændende. Jeg vælger altid indlæg efter billederne, så et godt billede får mig herind. Derudover er krea-projekter, indretning, mad og spændende indkøb mine favorit indlæg. Hopper nok tit over, hvis det handler om børn eller hverdagen i sin almindelighed. Og så kommenterer jeg nok også mest på dem, der også kommenterer hos mig. Dem "kender" man jo, og derfor husker man lige at se deres indlæg. Så det at du også selv kommenterer på andres blogge, tror jeg også skaber flere kommentarer hos dig selv.

    SvarSlet
  5. hej anne - jeg kender det du beskriver alt for godt... kiggede lige igennem dine sidste blogindlæg og synes da at du får en masse kommentarer!!! jeg læser din blog fordi jeg synes at din verden virker hyggelig og mennesket bagved også :) det er ikke så meget indholdet jeg går efter, jeg fungerer mere visuelt - der kan sagtens være "mindre indhold" hvis bare billederne trækker...

    SvarSlet
  6. Jeg kender virkelig godt dine tanker! Jeg følger din blog fast, du har god stil, du har en god balance mellem krea, indretning, tips og dagligdag. Det der med hvilke indlæg der fanger (og dermed får kommentarer) det er noget jeg selv har tænkt en del over. Engang i mellem handler det også bare om at være en "kendt" blogger, så kommer kommentarerne nærmest af sig selv. Og jeg tror der er mange som kigger forbi din blog (med rette :-) så jeg håber du fortsætter i samme spor :-)

    SvarSlet
  7. Hej Anne, jeg kan rigtig godt li' dine indlæg med dine kreative ideer og indretningstips:) Og så synes jeg, at det er rart, at man kan fornemme, hvem du er, og jeg er ret sikker på, at jeg ville kunne li' dig ude i den virkelige verden;)
    Kh Anne

    SvarSlet
  8. Hej Anne
    Jeg følger din blog fordi den ser indbydende ud... derudover for det kreative og indretning. Men jeg kan også godt li' den personlige side. Selv er jeg liiige begyndt at blogge og jeg er ikke så god til at øse ud af det helt private.. Nu tænker jeg om det måske er et must...
    Jeg har kun prøvet at få een kommentar, og jeg blev vildt glad for den, så jeg kan godt forestille mig at man bliver helt afhængig. Men al begyndelse er svær, så jeg væbner mig med tålmodighed... og håber på flere følgere og kommentarer hen ad vejen - men til dig: Du har opbygget så meget, og det skal du bare holde fast i - jeg kan rigtig godt li' din blog!
    : )

    SvarSlet
  9. Hej Anne ;o) Jeg læser med hos dig af flere forskellige grunde: jeg har mødt dig i den virkelig verden, og du er en skøn pige. Jeg elsker dine billeder og ideer og du skriver så dejlig frit ;o) Det er hyggeligt at læse om dig og din lille familie, og du er super kreativ og dygtig.
    Jeg kender alt til dine tanker om bloggen, jeg tumler også med netop det. Og jeg har gjort det flere gange før. Jeg syns feedback på det jeg skriver, er en vigtig ting - for jeg skriver det jo ikke bare til mig selv.... ;o) Kan du følge mig ? Jeg har ofte tænkt hvad der gør en blog spændende - og jeg kan godt lide at der er variation i indlæggende. At det ikke bare er det samme. Som en anden skriver er det meget individuelt hvad vi syns er spændende, og det er jo det gode i Bloglandet at der er noget for enhver smag. Jeg håber du hænger på - tag eventuel en pause, det hjælper sommetider... KNUS

    SvarSlet
  10. Kære Anne,
    Jeg tror det er meget normalt at blive lidt afhængig af folks kommentarer. Jeg elsker i hvert, når folk skriver hos mig: Altså hvis ikke det var fordi, man gerne ville læses af nogen "derude", så kunne man jo lige så godt skrive dagbog og lade være at lægge det på nettet :-)
    Jeg synes din blog er rigtig hyggelig og personlig uden at blive for privat. Jeg står nok lidt af på alt for mange billeder af folks børn og katte og blomster. Det lyder måske lidt strengt, men som Barbara skriver længere oppe; ens tid er sparsom, jeg følger en del blogs og elsker de indlæg, hvor jeg FÅR noget; inspiration, underholdning eller tips. Jeg synes det er lidt kedeligt at se et foto af folks fede skab, men jeg synes det er superfedt, hvis de skriver hvor man kan købe et lignende, fx. (Og det synes jeg, du er god til) Og så elsker jeg krea-indlæg og jeg må nok indrømme, at jeg også sætter krav til fotostandarden, det er nok en erhvervskade, fordi jeg er grafisk designer :-) Keep up the good work!! kh Pernille

    SvarSlet
  11. Hej Søde Anne
    Nu har jeg tænkt hele dagen at jeg MÅTTE lige huske at skrive til dig:)men tiden er altid presset:)
    Jeg kan godt forstå du går med de tanker - det har jeg også gjort et stykke tid - Jeg følger dig fordi du virker som en dejlig person som jeg godt kan lide at følge. Jeg har aldrig tænkt på om der var en rød tråd - kan bare godt lide dine indlæg. Plus så er vi jo det samme sted i livet som gøre at vi har en meget fælles hverdag.
    Det svinger også meget med min kommentarmængde og tror det hænger sammen med at tiden til at "pleje" blogland bare ikke er der lige nu. Men jeg prøver at skrive når det lyster og når tiden er med.
    En anden ting så driller de der koder mig til at skrive ved en del blogger (Dem som man skal skrive for at ens kommentar bliver godkendt) - det er besværligt at skrive på min iphone og det er ikke tit jeg er ved min rigtig computer længere.. Men det er jeg nu for din skyld:)

    Ellers kram herfra:)

    SvarSlet
  12. Jeg læser med fordi jeg kan lide dine indlæg, dine billeder og tanker. Jeg har mødt dig og byttet lidt med dig, det gør også at man følger mere med :)
    Du har både krea ideer, lækre ting i boligen og gode billeder, om der er en rød tråd er ikke noget der som sådan gør om jeg læser med eller ej.
    Men ja, kender da godt tankerne om hvorfor man nogle gange får kommentarer og andre gange ikke og om man kun skal blogge om visse ting, men er blevet enig om at jeg blogger af lyst og ikke vil have noget der presser på, så mine indlæg er meget spredte.
    Men jeg kan rigtig godt lide din blog, så du behøves ikke ændre noget for min skyld ;o)
    KH Mette

    SvarSlet
  13. Flot, hyggelig blog, skønne billeder...det er ikke opskruet, men naturligt og ærligt..

    SvarSlet
  14. Hej Anne

    Jeg er også en af dem, som nyder din blog - men får ikke altid kommenteret. Kommentarerne betyder meget, for vi bloggere lægger stor energi i indlæggene, og det er så underligt, hvis der ikke kommer feedback - så kan man godt føle, at man blogger for intetheden.

    Kh
    Anna

    SvarSlet
  15. Fordi jeg er nysgerrig - elsker at blive inspireret på kreative ting og boligindretning. Ofte kommenterer jeg ikke, fordi jeg synes det jeg vil sige allerede er sagt.... så er det sådan lidt ligemeget synes jeg.

    Bedste hilsner Charlotte

    SvarSlet
  16. Jeg læser med fordi jeg synes du har en dejlig måde at skrive dine indlæg på. Det er meget nede på jorden, hvilket ikke er tilfældet alle de steder jeg læser med. Du har børn og jeg har børn = mange indlæg omkring børn kan jeg nikke genkendende til eller i hvert fald sætte pris på. Jeg er selv ny blogger og kender alt til det der med, at ingen kommenterer... Jeg har heller ikke gjort en masse ud af at reklamere - det er nok en årsag ;) Men jeg håber da, du bliver ved med at blogge, din var en af de første jeg meldte mig som fast læser af!

    Kh
    Eva :)

    SvarSlet
  17. Hej Anne. Jeg ved ikke helt hvorfor jeg følger med. Nu føler jeg efterhånden jeg kender dig godt efter 2 års bloggeri.. Der kan jeg vist ikke være konstruktiv.

    Men du skal huske, at man skal blogge med hjertet. Og derfor skal du poste netop det, du ønsker. Det er jo mest af alt for at please dig selv at du har en blog (mht. kommentarer lægger nogle indlæg bare mere op til en kommentar end andre. Men det betyder jo ikke, at man ikke synes om det man læser og ser).

    SvarSlet
  18. Kære Anne.

    Jeg kommenterer slet ikke så meget, som jeg gerne ville, hverken på din eller alle de andre skønne blogs. Det er det med tiden, eller i hvert fald, at der er for lidt af den, der er mit problem. På den anden side, hvis jeg skulle kommentere på alle indlæg på de blogs jeg følger, kunne jeg stort set ikke lave andet.
    Jeg kommenterer, når jeg har tid og overskud til det, og hvis jeg finder noget som jeg synes særlig godt om. Men der er altså også tit, hvor jeg syens rigtig godt om noget, men så får jeg ikke kommenteret, fordi jeg kun lige har 10 min til at kigge de blogs jeg følger igennem.
    Jeg holder meget af din blog, og det gør jeg fordi jeg synes, vi har en del tilfælles. Og så er der jo også det med, at jeg har mødt dig i den vaskeægte virkelighed, og jeg synes du var enormt sød!
    Jeg holder af dine kreative indlæg og dine indlæg om indretning, men jeg er også rigtig glad for, når du skriver om børn og familieliv. Man fornemmer tydeligt, at du er meget omsorgsfuld, og at du tænker meget over tingene.
    Jeg vil give Christina ret i, at man får mest udbytte af at blogge, hvis man gør det med hjertet, og det skal du da bare blive ved med :-)
    VH Trine

    SvarSlet
  19. Hej Anne,
    Må blankt erkende at jeg er rigtig ringe til at kommentere på indlæg... Jeg føler masser af blogs og elsker de mange skønne ideer du ligger op, men nogle gange er tiden knap og har man kun 10 minutter mellem madlavning, børnepasning, oprydning og andre dagligdags ting er det bare hurtigere at suge ideerne til sig end skrive til vedkommende, der har bloggen hvor fantastiske de er.
    Jeg ved dog godt at dette er en ret egoistisk tanke, specielt fordi du jo ligger din sjæl og en del af dit liv i din blog og derfor gerne vil have anerkendelse for dette. Jeg startede en blog for et års tid siden, men må indrømme at jeg hurtigt opgav da jeg efter et par måneder opdagede at ikke en havde været inde og kigge....!
    Jeg synes du skal blogge for din egen skyld, fordi du har noget på sinde, som du vil dele og så tror jeg uden tvivl de faste og trofaste vil blive ved med at vise interesse. Jeg bliver ihvertfald ved med at kigge med -med eller uden kommentarer :)
    Vh Lene

    SvarSlet
  20. Hej Anne!
    Jeg har faktisk også svært ved at sætte ord på, hvorfor jeg læser med herinde. Mest af alt fordi du virker smadder sød, tror jeg! Det afspejles i både dine kommentarer og indlæg, som afspejler det nære uden at være for privat.
    Jeg læser rigtig mange indlæg, men kommenterer ikke altid. Mest fordi jeg ikke altid har opfindsomhed til andet end en standardkommentar ala "ej hvor fint", og så undlader jeg i stedet at skrive noget. De kommentarer, jeg efterlader, skulle jo også gerne glæde modtageren ved at være en god respons på lige netop det indlæg.
    Mange hilsner
    Ida

    SvarSlet
  21. Jeg elsker bare hverdagsøjeblikkene. Og dem har du sans for at indfange :)

    SvarSlet
  22. Hej Anne!
    Du har en dejlig blanding af kreativitet, skønne familieøjeblikke, dejlige billeder.. Her er hyggeligt at læse med!
    Jeg får ikke altid kommenteret, men er forbi hverdag.
    Kh Kristin

    SvarSlet
  23. Jeg synes din blog afspejler en god blanding af kreative sysler og dagligdagsoplevelser og så fornemmer jeg, at vi har meget samme stil, når det kommer til indretning, projekter osv. Jeg kender lidt for godt det med at tænke over, hvorfor nogen indlæg avler dobbelt så mange kommentarer som andre, men jeg tror det som mange nævner med tiden, det har meget at sige:) Jeg elsker i hvert fald din blog og ville gerne kommentere endnu mere end jeg allerede får gjort:)

    SvarSlet
  24. Jeg elsker bare at følge med i det hele, nogle indlæg ligger bare mere op til en kommentar end andre. Men alt er sjov og interessant at følge med i. Indlæg og stof, syslerier, mad, indkøb, loppe fund, dine piger, jeres familie, tanker om hverdagen, indretning osv - det er fedt at du gider og vi der læser med, bør nok værtsætte det mere med et indlæg eller to. Jeg håber hvertfald bare at du bliver ved med det du er igang med - måske kunne det også være fedt at se hvordan du sammensætter tøjet dine piger får på i hverdagen.. det er altid et punkt som inspirerer...

    SvarSlet
  25. Jeg læser med på din blog, fordi den gør mig glad!

    Du har både gode idéer, flotte billeder og tanker, der er værd at følge med i.

    SvarSlet

Tak fordi du tager dig tiden til at kommentere herinde. Det betyder meget for mig - og gør mig glad;)
Kh. Anne