torsdag den 8. marts 2012

Mere ris..

Der skulle selvfølgelig også laves risposer til mine egne tøser.

Og i dag var der lige en lille time til at lave det sidste. Nemlig fylde ris i og lukke. Desværre løb jeg tør for ris undervejs - men det blev alligevel til 19 styks i tøsefarver. Held i uheld måske - for der kunne faktisk ikke på nogen måde stoppes flere risposer ned i den lille cirkuskuffert, jeg havde købt til dem.






De hittede hos Karoline og er blevet brugt hele eftermiddagen.
Vi har skrevet navn, lavet mønstre på gulvet, jongleret og kastet til måls i en bogkasse.

Da manden kom hjem med bilen, drønede jeg i Netto efter 4kg ris - så skulle der gerne være til resten af de klippede poser. Og måske en gang risengrød..;)

25 kommentarer:

  1. SÅ fine, sådan nogle har jeg også på min to do liste. Tror dog jeg vil have granulat til at putte i da min lille fyr stadig stopper alt i munden;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak..:) Nemt projekt når man lige er i gang.. God ide med granulat..

      Slet
  2. Sikke en god ide, altså ikke at jeg ikke har hørt om risposer før, men jeg har aldrig rigtig fattet, hvad man skal med dem. Er børn bare vilde med deT? For så skal jeg da fluks også lave en stak med mine svesker... :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Karoline leger i hvert fald meget med dem - de kan jo bruges til alt muligvis enhver tilfældig leg..;)

      Slet
  3. Ejjjjj søde du, kan du mon lokkes til at lave sådan en kuffert til min tøser, måske med lidt mindre poser i????

    KH Louise

    SvarSlet
  4. Må i gang med at lave nogle til damen herhjemme! Og hun skal da have en lige så fin kuffert:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det skal hun da..:) Kufferten giver lige det sidste..

      Slet
  5. Hvor er de fine Anne, det skal jeg helt sikkert efterligne :)
    Er der noget rundt om risene eller er de kommet direkte ned i stoffet.
    Og ja kufferten må jeg også have :) Hvad er det med de der kufferter, elsker dem bare :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mine er helt simple med ris direkte i stoffet..:) Elsker også diverse fine kufferter...

      Slet
  6. De er super fine - og der er meget legeværdi i dem, selvom det er simpelt legetøj. Lara har brugt sine rigtig meget - både til motoriklege, men også til rollelege, hvor risposerne fungerer som gaver, mad el. lign.

    Kh
    Anna

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig fedt at så simpelt legetøj kan bruges til så meget..;)

      Slet
  7. Hvor er de fine - især den gule med hvide hjerter :-) Tror bestemt også mine unger skal have en kæmpe stak ærte(ris) poser....en dag (skal bare finde tid til det projekt) :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde..:) Elsker også den gule.. Og det er dejligt at lave små projekter når det er med favoritstofferne..;)

      Slet
  8. En projekt jeg skal i gang med i weekenden kan jeg mærke. Tak for inspiration - det er jo skønt at kunne få brugt sine små stykker stof til noget :) Kh

    SvarSlet
    Svar
    1. Go sylyst..:) Elsker også de småprojekter hvor de små dyrebare stykker kan bruges..

      Slet
  9. Kom lige forbi din blog, og vil da helt sikkert komme igen, føler mig allerede inspireret :)
    Rigtig godt weekend :)

    Vh Anne Sofie

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak..:) Og velkommen til.. Dejligt du har lyst til 'at være her'..:)
      Go weekend..

      Slet
  10. Så fine de er Anne/) måske man skulle kaste sig ud i det:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Vicki..:) I hvert fald et nogenlunde overskueligt projekt..

      Slet
  11. Svar
    1. Ja risposer er jo ikke nyt, men stadig et hit..:)

      Slet
  12. Sikke en fin blog, skal helt sikkert herind igen - melder mig lige som fast læser, så jeg husker at følge med i dine spændende projekter :) Vil da også engang prøve at lave de flotte risposer.
    /Marie

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de søde ord, Marie..:) Og velkommen til..

      Slet
  13. hej de er bare fine de risposer.... jeg er musikpædagog og har lavet nogle med ris i, som så blev våde når babyer "smagte" på dem :-) Så nu putter jeg perler i, så kan poserne vaskes i maskinen, når de bliver "snaskede" og "tilsavlede" (mærkeligt ord ;-)

    SvarSlet

Tak fordi du tager dig tiden til at kommentere herinde. Det betyder meget for mig - og gør mig glad;)
Kh. Anne