søndag den 24. oktober 2010

Weekendens lopper

Jeg er faldet over det her fine baby sengetøj - et retrofund til en flad 10'er. Faktisk synes jeg, at jeg har set et print fra Småfolk, som minder rigtig meget om.. Indtil videre bevarer jeg det som betræk og håber, at der engang kommer en lille tøs, der kan bruge det - men det kribler i fingrene for at sætte saksen i det..


Længe har jeg haft en gammel mørkebrun Ball-lampe liggende i vores bryggers. Det er en arving - og jeg er vild med Ball-lamperne - men farven passer ikke så fantastisk ind. Derfor har den bare ligget og støvet sig lidt til.. Men efter at have set, hvordan de kan pyntes lige her, kan den jo endelig flytte ind på ordentlig vis..
Men nu er jagten gået ind - og jeg vil gerne ha' flere.. Jeg har nemlig god plads til dem både på Karolines værelse og et par stykker i stuen.
I går var vi på loppemarked - og op i mine arme sprang en skøn hvid Ball-lampe magen til den brune.. 15kr og ny lampe til mig.. Eneste problem er nu, at ledningerne ikke har samme farve.. Så nu skal jeg næsten ha' fat i en mere, så jeg kan få to med ens ledninger til stuen og én til børneværelset.
Eller kan man mon skifte ledningen?


Derudover fandt jeg en gammel Amager-hylde - den er lidt skrumlet med alle sine krummelurer, men lidt fin lys maling kan nok gøre den lidt 'lettere'..


I dag har vi sovet længe - tøsen besluttede sig for at søve til kl.9 - og været i badeland.. Så nu kan vi lige klare resten af dagen som står på forberedelse, afslapning og forhåbentlig lidt nørkleri til Borgen i aften..
Go' røv og go' søndag derude..

14 kommentarer:

  1. Du har ret det minder vildt meget om småfolk.. det er rigtigt fint.. storepigen herhjemme bruger tit babydynen bare som hygge pude i sengen og sofaen.. :)
    Og ja du kan meget nemt skifte ledningerne (el dvs det kan man hvis man ved hvordan og det vidste min mand heldigvis), og ledningerne er billige og der sku ik være så mange ben i det.. :))
    Gode kups.. amagersagen blvier da også fin med lidt maling... :))

    SvarSlet
  2. Sikke nogen kup du har gjort dig. Især Ball lampen og babybetrækket. Glæder mig til at se, hvilke farver du maler lamperne i:)

    SvarSlet
  3. Sikke nogle kup - er vild med det hele især lampen.....jeg leder og leder efter de kugler og har desværre ikke fundet nogle endnu. Hvad værre er - svigermor har smidt mindst 10 ud da hun flyttede for 3 år siden oh skræk.....:-)

    SvarSlet
  4. Jep Anne - den er god nok. Maya Emilie havde en lille bluse fra Småfolk med lige præcis de køer på! Og min veninde har også et gammelt dynebetræk med elefanter, som Småfolk har kopieret 1:1 på en kjole, Maya Emilie havde. De skifter bare farverne ;)

    Lækre, lækre fund ellers. Ball lamper er også velkomne fund hos denne loppejager, men jeg har bare ikke været spor heldig endnu desværre... :)

    SvarSlet
  5. Hvor er det sjovt med det print. Det har småfolk da vist kigget grundigt på;)
    Fine lamper - jeg fandt faktisk fire af dem forleden, men jeg har ikke plads til dem, så jeg lod dem ligge.... Uh det fortryder jeg helt nu!

    SvarSlet
  6. Hej anne
    Hvor er det nogle lækre fund du har gjort dig! Super fint betræk!!
    Og Anne, jeg glæder mig vildt til at modtage betrækket - lilla er lige i øjet!! Jeg håber i har haft en god uge og hygget jer!
    Kh Mette

    SvarSlet
  7. Lækre loppefund...er især misundelig på ball lamperne! Sådan nogle vil jeg bare så gerne have, men sidst jeg faldt over dem til loppemarked vidste kræmmer gutten så udemærket at de var i høj kurs igen, så jeg blev skisme for nærig!! Må håbe at jeg kan finde dem lige så billigt som dig:-)
    Kh. Malene

    SvarSlet
  8. Skønne skønne sager du har fundet ;)

    SvarSlet
  9. Rakel: Så må jeg jo bare kaste mig ud i at skifte ledning - er ret sikker på manden også kan.. Ellers må vi tilkalde far-forstærkning;)

    Malene: Kan heller ikke helt beslutte mig - men det kunne godt være en blå af en art - enten lidt turkis eller mintblå..

    Mette: Jeg synes også min mor siger "sådan en havde vi også" hver gang jeg omtaler genbrugsting jeg er på jagt efter - lamperne af deres er også (skræk oh ve) smidt ud;)

    Loppeshoppe: :)

    Helle: Tak for bekræftelsen - mente nok at ha' set sådan en bluse på et loppemarked i sommer..
    Ja Ball-lamperne er vist også mit nye hit;)

    Anne: Altså!!:) Lidt må du gerne fortryde - men hvis man ikke har pladsen...

    Mette B: Det lyder super..;) Og ja det har vi bestemt:)

    By myr: Ja - jeg er også faldet over et par stykker som var i alt for høj pris.. Det gider jeg heller ikke;)

    Maria: Tak:)

    SvarSlet
  10. hvis du finde på at ville sælge det så vil jeg meget gerne aftage

    SvarSlet
  11. Here’s what your property ads in newspapers must have in order to get the best offer.
    The benefits of having high thread count sheets is that mills are forced to create much finer threads
    in order to increase the amount of threads in a square inch (keeping
    in mind that they don't also increase the ply). Stars and the loaded are sometimes (however, not always) capable to go beyond the holding out course of action to obtain immediate gratification. In just about every objective way that nations can be judged the US is losing the present. The second and major mutiny ends with a bang and not a whimper.

    Also visit my weblog ... egyptian newspapers

    SvarSlet
  12. There are a few types, mainly fine, regular,
    or rough. ) at a rate of one drop of essential oil per
    tablespoon of base oil. There are organic oils in your hair that are there
    for a cause. This is why many salon stylists always recommend a
    hot oil treatment for hair. * Apply oil unto
    your hair - Run your fingertips through your hair
    and rub it in an even way.

    Stop by my site; how to grow long hair

    SvarSlet
  13. It is also a good idea to avoid any accidents,
    slips or falls. Solution Options: It was decided to use a web services simulator to simulate the exact functions of a web services backend.
    This game by Hexacto is simple, straightforward, and fun.
    If you are looking for some excitement beyond just flying, the Jane's series of combat flight simulators is the best place to look. If youre a flight sim enthusiast, the you must try the king of flight simulator games.

    SvarSlet

Tak fordi du tager dig tiden til at kommentere herinde. Det betyder meget for mig - og gør mig glad;)
Kh. Anne