tirsdag den 26. oktober 2010

De der Duckfeet...?

Jeg har længe været forelsket og nu har jeg besluttet, at der skal investeres.. Så nu søger jeg lidt hjælp hos I kære blog-andefodskvinder. Det virker til, der er mange af jer, der også er lidt tossede med de Duckfeet...

For nu skal jeg jo bare vælge.
Jeg kan slet ikke vælge om det skal være Århus modellen, som er lidt kortere og i mine øjne lidt "grovere".

Eller om jeg skal ha' fat i en af de højskaftede modeller - Vejle eller København.. Er der nogen der kan hjælpe med at skelne mellem de to? Er der andre forskelle end foret i model Vejle? Jeg har nemlig kun prøvet Århus og København..:o)
Model Vejle
Model København

Hvad har du valgt / hvad ville du vælge? Jeg er jo lærer, så går inde det meste af dagen - og tænker at foer måske er i overkanten. Men samtidig er jeg en værre frossenpind og har en god cykeltur til og fra arbejde de fleste dage..
Århus modellen virker noget blødere, men mon ikke de andre også bliver det med tiden?

Håber på lidt hjælp, da jeg er fuldstændig håbløs begynder, hvad angår Duckfeets..

Billederne er lånt lige her på Duckfeets egen hjemmeside

14 kommentarer:

  1. Hej Anne,
    Jeg er ovenud lykkelig for mine Århus! De er SÅ gode...så gode at jeg overveje et par Vejle;) Meeen har vidst shoppet lidt for meget på det sidste efter fødslen af sidste skud på stammen var det mors tur jo;)
    Jeg er også en frossenpind og har det aldrig for varmt - ulden regulerer jo selv...
    God fornøjelse i andefodsverdenen...
    Kh Mille

    SvarSlet
  2. Jeg har for en måneds tid siden købt modellen København og er vildt glade for dem...tror kun der er foer til forskel i model Vejle, ,men tror altså de bliver for varme til at gå i indenfor. Uden foer kan de jo også bruges til foråret, og så skal der jo bare være plads til en varm sok:-)
    De er meget stive i starten og jeg fik mig et par vabler, men efter nogle uger blev de meget mere bløde og er nu SUPER!!! Så jeg vil klar anbefale København:-)) Også fede til nederdel...
    Kh Trine

    SvarSlet
  3. Åh den Århus-model ville jeg gerne have her til vinter! Den ville jeg vælge, men de andre er nu også rigtig lækre!

    SvarSlet
  4. Jeg har både Vejle og København. Jeg synes, at Vejle er en smule mindre pga foret, men jeg har dem i samme størrelse. Århus sidder pænere omkring benet, synes jeg - det er som om, at den er en smule smallere, men måske det også er pga foret. Det er jo ren uld for, så de regulerer selv temperaturen. Jeg er også lærer, og har ikke problemer med at bruge Vejle indenfor :o)

    SvarSlet
  5. Hej Anne
    Jeg har de korte støvler med for, men ikke den model du har vist. Min har snørebånd helt ned i stedet. Den er jeg SÅ glad for. Jeg har valgt dem fordi jeg både går i leggins og stramme cowboydere. Hvis jeg købte de lange ville jeg få klaustrofobi når jeg havde cowboydere på. Så jeg synes de korte passede bedst til mig.
    Foret synes jeg ikke er for varmt, men hvis det var varme støvler, ville det måske være..

    Mange hilsner Christina

    SvarSlet
  6. Hej Anne
    Jeg har også tænkt mig at investere i et par, det skal være model Vejle i chokoladebrun udgave. jeg er også lærer, men vi har "sutsko-skole", så jeg tager dem af indendøre...
    Kh Mia

    SvarSlet
  7. Jeg har et par sorte Københavnere og er vildt glad for dem. De er fede både til jeans og nederdele i alle afskygninger.
    Jeg går dog og drømmer om et par Odense :)
    Pædagoger kan også... og mine er gode og varme både ude og inde!
    Glæder mig til at høre om dit valg :)

    SvarSlet
  8. Jeg har altså de lange i sorte uden foer... du skal købe de lange af dem UDEN... så kan du have en sok i til vinter.. og ellers bruge dem forår og efterår uden at de bliver for varme...

    De korte - DEM SKAL JEG HAVE I DEN MØRKE UDGAVE. de er for fede..

    SvarSlet
  9. Jeg synes nu de korte er lidt rå- og ville være dem jeg glædeligt gik rundt. De er andre er også flotte men dem har alle.

    SvarSlet
  10. Hej Anne

    uha det kan jeg godt forstå er svært. Jeg kan desværre ikke hjælpe da jeg ikke eje nogen:)
    Med hensyn til den bænk jeg har købt så har de stadig en som er i pænere stand til 750kr, men jeg har jo tænkt mig at jeg skal male den så købte den anden.
    Og gamle blade er fantastisk til at give inspiration:) glæder mig også til at se dit indlæg af gamle blade;)
    God dag.

    Hilsner Vicki

    SvarSlet
  11. Hej Anne..Jeg har også haft kigget på dem ....ret længe må jeg sige...men her på sjælland ved jeg ikke hvor jeg kan prøve dem...er de almindelig i størrelse? og hvordan ved læggene....jeg har jo nogle fede lægge..ha ha håber at høre fra dig...knus din kusine

    SvarSlet
  12. Hej piger.. Tusind tak for alle jeres hjælpsomme svar..:) Er stadig i tvivl, da der nu også har sneget sig en Odense model ind;) Mit eneste minus ved Århus er nemlig at den ikke sidder så godt fast/tæt på min fod (naturligt fordi den er uden snøre) - men det har Odense'n jo til gengæld.... For Århus' udseende er nok favoritten min (og klart mandens)..

    Mille: Kan du godt holde ud til at gå i den en hel dag..? Eller er det mon kun i str 41/42 de er meget løse? Jeg overvejede også et splitsekund begge modeller - men det er økonomien nok ikke til;)

    Trine: Godt at høre de blir' bløde:) Er dine i den her farve eller andet?

    Anne: Jeg er også verliebt i Århus - men som skrevet sidder den ikke så fast på fussen og lærerinden traver en del på tværs af skolen;)

    Helle: Heldige dig;) Hvilke farver har du mon valgt?

    Christina - badelma: Jeg kan godt huske da du flashede dine;) Mon dine er Odense?? Føles de også lidt løse eller..? Jeg er også meget i leggins - men har ret brede lægge, så ved ikke om den korte model ser dum ud på..;)

    Mia: Den choko-brune er også lækker..;)

    MAma-T: Jeg er også blevet i tvivl om de evt. skulle være sorte i stedet.. Tænker lidt om den brune her er for sart...:) Odense er også lækre..

    Rappe Christina: Tak for input med foret..;) Har jo godt luret dine af og til - de er SÅ fede... Men en ret bred/stor støvle når vi snakker min størrelse;) HVilken kort model vil du gerne ha'..? Odense eller denne Århus?:)

    Jeannet: Tak for dit input;) Jeg synes også de er for fede..

    Vicki: Tak for svaret..:) Jeg er på bænkejagt efter jeg så din/Noahs..;) JA - elsker blade til idéer og (alt for mange) nye projekter på to-do-listen;)

    Kusine Exaudi: Hygge at høre fra dig;) Jeg bruger en stor 41 (man ku' godt lige ha' advaret mig med de sotre fødder at de godt kan blive endnu større efter en fødsel;) og kal i 42 i den høje model og nok også den lave.. Du må på jagt og prøve - her i Holstebro er det bare vores Skoringen/Damkjær sko, der har dem.. Læggene går okay - de sidder til på mine (ditto fede) lægge, men ekspedienten siger de blir' bløde og giver sig også dér..;) Hils familien..Knus

    Kh Anne

    SvarSlet
  13. Jeg har de lange UDEN foer. Og OK de var stive i starten, men 14 dages trippen rundt hjemme i dem har gjort forskel.
    Nu vil jeg helst ikke have dem af igen :)
    Og uden foer fordi alt andet er for varmt til mine fødder.

    Du bliver glad for dem....helt sikkert.

    SvarSlet
  14. Hej igen Anne
    Kan se der er mange meninger om de støvler, grunden til at mine skal være MED foer er, at jeg har sorte støvler fra Angulus uden foer og jeg er en frossenpind, så sidste vinter var mine tæer som istapper..så jeg har de andre til forår og efterår, men mangler gode varme vinterstøvler...Håber du får dem der lige netop passer til dig.
    KH Mia

    SvarSlet

Tak fordi du tager dig tiden til at kommentere herinde. Det betyder meget for mig - og gør mig glad;)
Kh. Anne