onsdag den 30. juni 2010

Rundt og rundt - eller frem og tilbage...?

Ja - der er altså ikke noget frækt i dette indlæg..;)
Men jeg er jo all new på det dér patchworkmarked og selvom jeg er ret langt med min pude efterhånden, er jeg virkelig i tvivl om de der sting, når jeg skal ri sekskanterne sammen...
Hvordan gør du?? Rundt og rundt som på det første billede eller frem og tilbage som på billede 2.. Og gør det nogen forskel??:)

Nålen i fra samme side hver gang - og tråden lægger sig over samlingen

Nålen i fra skiftesvis den ene og den anden side - og 'usynlig' tråd
Udover at udtænke "dybe" livsspørgsmål som ovenstående, så står aftenen på frugthygge (der skal nemlig prøves brudekjoler på fredag, så snolderen er skrottet for en stund), muffinsbagning og skæren skabelon-sekskanter..


Jeg får nemlig besøg af mine tre dejlige studieveninder (og den enes skønne knægt) i morgen og vi skal hygge lige indtil fredag.. Som vi plejer, skal værtinden være klar med en aktivitet - og udover forhåbentlig solslapperas, børnefryd og grill i haven står den altså på patchwork.. Glæder mig til at prøve og "indføre" dem i den hyggelige 'verden'..:)

11 kommentarer:

  1. Jeg stikker nålen i fra samme side hver gang, men jeg aner ikke, om det er den "rigtige" måde eller den pæneste måde. Lækker frugtskål, mums:)

    SvarSlet
  2. Stikker nålen i fra samme side hver gang... har syet i mange år, men det er jo ingen garanti... ;0)

    SvarSlet
  3. Samme her. Nålen i fra samme side...havde slet ikke tænkt på den anden metode du nævner, men tænker alligevel at det vil være pænere med syningerne "samlet" foroven end ude i siderne! Lyder som en hyggelig tradition du har med dine studieveninder! Spændende om de bliver ligeså grebet af 'patchwork-verdenen':)

    SvarSlet
  4. Helt klart fra samme side:-) Altså rundt og rundt.

    SvarSlet
  5. Hej igen Anne
    Ang. de neonfarvede prikker, så har jeg købt dem i Vesterbro Kontorforsyning. Du siger bare til, hvis jeg skal købe nogle til dig;)
    Kh Anne

    SvarSlet
  6. Jeg er også en rundt-rundt-patchwork pige.

    SvarSlet
  7. Tak for svar på nok det mærkeligste indlæg, jeg har skrevet;)
    Må i gang med rundt og rundt..:o)

    SvarSlet
  8. Hej Anne

    Ej det har jeg heller ikke tænkt på - tror faktisk jeg har gjort det som på første billede. Må vente og se om det kan ses, håber jeg ikke:) Pøj pøj med syningen - sidder selv om aftenen og syr dem sammen:)

    Må jeg spørger hvordan du har fået dine overskrifter på anden skrift end dem som man kan vælge?

    Hilsner Vicki

    SvarSlet
  9. Også jeg syer rundt og rundt ;-)

    SvarSlet
  10. Patchwork er simpelthen så hyggeligt Anne :-) Jeg får ondt i fingrene af det ?! Lækkert sidste billede.. tænderne løber i vand..!
    Krammer fra C

    SvarSlet
  11. Kære Anne
    Vil du ikke skrive en mail til mig med din adresse jeg har knager til dig og kan jeg nå at få dem i postkassen i morgen så har du dem mandag. jeg troede jeg havde din mail, men jeg kan ikke finde den!
    lykkeand@hotmail.com

    SvarSlet

Tak fordi du tager dig tiden til at kommentere herinde. Det betyder meget for mig - og gør mig glad;)
Kh. Anne