mandag den 9. maj 2011

Dåbsgaver..

I går eftermiddag var vi til min dejlige nevøs barnedåb.. Ja, mens jeg har været på standby, er jeg også blevet moster..:) En skøn ny titel, som jeg er sikker på nok skal komme til at behage mig og give gode oplevelser. I går fik jeg så endda lov til at stå fadder til det lille vidunder.

Det var en dejlig dag i godt selskab og med lækker mad. Karoline er helt skudt i sin lille fætter - hun hjælper gerne med sutten og kan hun komme til at give ham flaske, er hun lykkelig. Og vi forældre nyder at se hende i kusine-rollen - og er slet ikke i tvivl om at hun bliver den dejligste storesøster. Selvom der nok også kommer andre udfordringer for hende i den rolle..;)

Vi havde købt en bunke gaver til den lille nevø. En skøn røre/føle-sangbog, et højt ønsket sæt Småfolk sengetøj og så havde Karoline selv valgt en lækker bamse til sin lille fætter.
Derudover havde jeg syet en vimpelranke med navn på i dagens anledning.



Den lille gut skulle ikke have hvid kjole på hele dagen, så jeg havde også været i gang med et par "dåbs-bukser" til ham. Denne model er så fin - jeg har også lavet knickers til Karoline efter samme princip. Det fine æblestof pynter jo på alt - og kantbåndet og jeg forsøger at blive gode venner..


Det var også de første produkter med ekstra lækker finish - der er blevet leget med den nye overlocker. Men den maskine skal jeg altså lige lære at kende for at få mest muligt ud af den..

De indkøbte gaver blev pakket om - jeg havde en idé om ensartet indpakning, der tilsammen gav et samlet udtryk.. Der fik jeg brug for den nyindkøbte retro-dymo, som jeg fandt frem til via link hos flere bloggere.. Den er lækker!


Nu vil jeg pleje plukveerne på sofaen efter en lang dag på arbejde - måske i selskab med hæklenålen, en cookie og flad-ud-og-slå-hjernen-fra tv.. God aften til jer.

9 kommentarer:

  1. Super skønne gaver og wow fedt pakket ind.

    SvarSlet
  2. Dejligt med et Annchen-indlæg:) Super måde at bruge dymoen på og fine sager til nevøen!

    SvarSlet
  3. Hold da helt op, hvor har du forkælet ham baby-nevøen, det heldige asen:-) Virkelig nogle skønne ting og sikke fint de er pakket ind. Jeg ønsker dig en god omgang plukveer...eller noegt ;-S

    SvarSlet
  4. Lækre, personlige gaver. Og skøn ide med Dymoen.

    SvarSlet
  5. Sikke nogle over lækre gaver...han er da en heldig lille gut:-)

    Og lidt pudsigt...jeg var faktisk også til MIN nevø´s dåb i går...og jeg var også fadder:-)

    Ha en dejlig aften...

    Kh. Malene

    SvarSlet
  6. Fed indpakning, virkelig inspirende. Og skønne gaver til lille Nicolas:-)

    SvarSlet
  7. Fine gaver til den lille nuttede rødbede:-)
    Skøn indpakningen.

    Go aften til dig på sofa'en

    SvarSlet
  8. lume: Tak for det;)

    Anne: Tak søde!:) Også dejligt at være lidt i gang igen;)

    Tak Trine:) Er det ikke en mosters fordel - at måtte forkæle;)

    Malene: Tak:) Og ja - den dymo er da god til masser af ting;)

    by myr: Jo det var pudsigt:) Håber I også havde en dejlig dag..

    Frk Ranke: Tak for det;)

    Kristin: hehe - han er nemlig nuttet;) Elsker den sang..

    KH Anne

    SvarSlet
  9. Hejsa :)

    jeg er ny læser af din blog, og så skulle ALLE indlæggene jo læses igennem :P
    Hvor er det fedt med den dymo - woow... Er der mulighed for at du kan fortælle mig hvor den er købt.
    Er utrolig inspireret af dine sysler - Jeg må straks igang selv.
    KH Lone

    SvarSlet

Tak fordi du tager dig tiden til at kommentere herinde. Det betyder meget for mig - og gør mig glad;)
Kh. Anne