onsdag den 31. august 2011

Jeg ved ikke, om jeg nænner...

I dag har jeg ryddet lidt mere op i krearummet - og fået lagt de nyeste stoffer ind i stakkerne..
Jeg har efterhånden en dejlig stofsamling.. (og mangler lidt plads sshyyy) Der er masser af retrostof, som har fundet vejen ind til krearummets hylder og også enkelte skønne hele betræk i både baby-, junior- og voksenstørrelse.


I starten klippede jeg for det meste de hele betræk op uden kvaler, men efterhånden er der kommet nogle betræk til, som virkelig har fundet vej til mit hjerte.. Desværre er de fleste uden pudebetræk, men alligevel ved jeg ikke, om jeg nænner at sætte saksen i dem...

Ville du?






De tre dynebetræk her bliver nok ofre for saksen - især det med hjerterne, som kunne være fint til mindre projekter/kjole/julepuder eller andet..
Det helt til venstre får jeg nok ikke lige brugt - så sig til hvis det skal skifte hjem..;) Det lilla i midten er købt billigt som reservestof og tænkt til bagside til dynebetræk eller prøvekludsstof til nye mønstre..

Disse to betræk i henholdsvis baby- og juniorstørrelse er dejlige fund fra genbrugssteder og der er beslutningen truffet - de får lov at leve og skal bruges til mine (snart) to tøser..
Jeg elsker det sæt med køerne - og glæder mig til at putte babyen i det. Gerne sammen med den "matchende" body fra Småfolk med deres udgave af printet, som vi også har liggende..


Dejlig aften til jer - jeg rydder videre..:)

18 kommentarer:

  1. Sikke nogle lækre stoffer!!
    Jeg har det vist med papir, som du har det med stof! Og det kan virkelig ærge mig, for jeg får ikke lavet så meget ud af det, som jeg gerne ville - når nu jeg ikke nænner at sætte saksen i det! Hehe..

    SvarSlet
  2. Så masse nydelige stoffer, jeg bare elsker det lilla med store hvite blomster på nedreste bilde. Si bare i fra om du kunne tenke og bytte en bit av det med meg;) Kikk inn på min blogg og min Loppeshop og se om det er noe du kunne tenke deg;) ha en fin fin uke videre, mvh Wilhelmine i Norge

    SvarSlet
  3. Det betræk du vil sælge - hvad er det - voksen, junior eller? Og hvad skal det koste?

    SvarSlet
  4. WAUW hvor er de skønne. Er så vild med baby og junior sættene. En heldig lille pige, der skal hygge med køerne. Jeg ville sy baby og junior sæt af de to på det øverste billeder og klippe resten..:-)
    Kh V

    SvarSlet
  5. For guds skyld nej! Hold saksen borte fra især de to første betræk. Jeg har bittert fortrudt flere klipninger siden hen. Hvor er juniorbetrækkene også fine, kan godt forstå du glæder dig til at putte dine piger i dem :)

    SvarSlet
  6. Hjemme hos mig får nogle af betrækkene lov at overleve, især hvis jeg finder to voksensæt. Synes man har mindst lige så meget glæde af dem på den måde.

    SvarSlet
  7. Jeg er vild med køerne, så dem forstår jeg godt, at du vil bruge.

    Hvis du tager beslutningen om at klippe i de første to, er jeg interesseret i købe/bytte et stykke af det blå.

    SvarSlet
  8. Dem du mangler pudebetræk til, vil jeg foreslå at du finder et ensfarvede i en af de farver som indgår i dynebetrækket. Så er det stadig brugbart og pudebetrækket er oftest det der bliver slidt op. :) Lækre lækre betræk, er misundelig på flere af dem :) Sæt ikke saksen i dem :)

    SvarSlet
  9. Jeg ville bestemt ikke klippe i dem. Ikke i de flotteste af dem i hvert fald. Måske du støder på noget stof magen til på et senere tidspunkt, som du kan sy et pudebetræk af:)

    SvarSlet
  10. Du kunne dele sættene og sy en flot bagside på hver side, så har du sengetøj til 2 dyner. Det stof du bruger til bagsiden syr du også pudebetræk af....

    Fortsat god sortering :-)

    SvarSlet
  11. Sikke nogle fine betræk Anne! Og nej, hold saksen væk fra dem. I hvert fald de to første. :-)

    KH Tine

    SvarSlet
  12. Jeg har et pudebetræk liggende til det blå/lilla (nr. 3 fra bunden i bunken) hvis det skulle have interesse. Det er lidt specielt, så hvis du ikke har set det før, skal du næsten sende mig en mail.
    Kh Line

    SvarSlet
  13. Det er lettest at fortryde senere og så klippe i dem der ;o)
    Jeg ville smide nogle hvide pudebetræk, til de meget meget søde dynebetræk uden mage :o))))

    SvarSlet
  14. KGaardsted: Ja det lyder lidt som det samme;) HAr dog også en balje stående med tapeter/papirer - og synes jeg får brugt meget mindre end jeg burde;)

    Wilhelmine: Tak for det:) OG sikke en fin blog du har;) Desværre er det lilla et af de to, jeg vil bruge til pigerne, så det klipper jeg ikke lige i foreløbig...

    Finurligheden: Det er et voksenbetræk, så der er masser af stof;) Jeg er ikke fast på en pris - har vist selv givet 150-180kr for det, men vi kan sagtens handle lidt om det;) Send evt en mail, hvis det kunne ha' interesse..

    Vibeke: ELsker også de køer;) Egentlig er de også indkøbt med baby/juniorbetræk for øje - men ved ikke om jeg nænner;)

    Julia: Tak;) HAr desværre også et par fortrudte klipninger, men sådan er det nok..:)

    Ida: Ville klart også beholde, hvis jeg fandt 2 eksemplarer af noget..:)

    Frk. Høll: Jeg skal nok huske dig hvis saksen får lov;)

    Line: Det var en god idé - tak for det;)

    Malene: JA det gør jeg måske;) Skasen får fred lidt endnu...

    Westmose: Ja det var også en god idé! Så får man nemlig de to matchende sæt, som jeg gerne ville;)

    Tine: Tak for det;)

    Line: Tak for det - du har fået en mail.;)

    FamilienG: Du har så ret;) Tror faktisk jeg har nogle mormorgamle broderede hvide pudebetræk - det knne godt være en løsning..:)

    KH Anne

    SvarSlet
  15. Jeg ville lige være sikker før jeg fandt saksen frem i hvert fald. Herhjemme har jeg hele tiden en bunke af uklippede sengesæt og dynebetræk liggende - og saksen får kun lov at komme frem, når jeg har for meget. men det bedste forbliver helt :)

    Jeg er VILD med det med køerne. Du har vel ikke et pudebetræk til det, som skal byttes med mig, vel? ;) Har en masse godt på lager - blandt andet en body med elefanterne, som jeg kunne overveje at gå af med :)

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  16. Jeg ved ikke om jeg ville nænne det:-) Især det gule/brune synes jeg er helt fantastisk. Jeg ville nok lade være, nogen gange er det fedt at have det originale sengetøj:-)

    SvarSlet
  17. Hvis du skulle finde på at skille dig af med køerne, så står jeg også klar - hvor er de fantastiske!

    SvarSlet
  18. Åh hvor jeg kender det at have samlet en masse ting sammen med henblik på at lavet et eller andet af det, men så til sidst stå og ikke nænne at bruge det...
    Jeg syer ikke så meget men tilgengæld arbejder jeg en del med papir og jeg må nogle gange virkelig tage mig sammen for at få klippet i et af de helt fine stykker...
    Så du har fuld sympati her fra...
    lækker blog i øvrigt...

    SvarSlet

Tak fordi du tager dig tiden til at kommentere herinde. Det betyder meget for mig - og gør mig glad;)
Kh. Anne