fredag den 5. november 2010

Sættekasseri

For godt 1½ år siden forelskede jeg mig i en sættekasse hos Retrovilla.dk.. Derfor gik jeg i gang med at finde og "samle" tapet.. Da vi dengang boede i fremlejet villa (i Risskov - tæt ved strand - gammel stor murmester villa - suk!) gik det lidt i stå igen, da jeg ikke lige kunne se den ind i en sammenhæng.

Sidste sommer blev sættekassen her købt (og strandede så i skuret), denne sommer fik den en lækker lyslilla maling og i mandags fik jeg så udvalgt og klippet 'pynt' til alle rummene og tirsdag blev den længe ventede sættekasse endelig færdig..
Utroligt at noget kan være så længe undervejs.. Men faktisk kunne jeg mærke, at jeg "døde" lidt på, at alle pludselig lavede sættekasser og syntes at blive færdige i et snuptag.. Men nu er den klar - Karoline elsker den (heldigt for den er tiltænkt hendes kammer) og manden skal bare lige ha' den hængt op..
Så her er mit bud på den overalt værdsatte sættekasse..:o)


Tror ikke det er sidste gang - de er så fine.. Men åh! hvor det der maling trækker tænder ud...

13 kommentarer:

  1. Hvor er den ellers bare fin.. og den lilla må være en yndlingsfarve... :)
    Synes det er rigtigt sødt papiret med de små gule fugle der trasker afsted... :) Jeg har også to sættekasser stående, som jeg ik har fået taget hul på endnu.. de står der ligesom bare.. :) og det ER altså den maling.. har også overvejet om jeg kunne få manden til at male den med spray måske..

    SvarSlet
  2. Hvor er den bare SKØN....kan virkelig godt forstå at du glæder dig til at få den sat op på lillepigens værelse! Såååå fin, er den....:-)
    Ha en skøn fredag..
    Kh. Malene

    SvarSlet
  3. Ej den er fin.
    Jeg er ligesom Rakel bare vild med Minimega papiret med fuglene.
    Sarah/Minimega er bare super dygtig til motiver.
    Sikke en fin lilla farve.

    SvarSlet
  4. Sikke en flot sættekasse. Er der virkelig ikke nogen der har en vupti løsning mht. maling af sættekasser. Skal man tage en pensel og male møjsommeligt ind i alle kroge?
    Jeg har også en stående pga maleblokering.
    Kh
    Monika

    SvarSlet
  5. Det er da ventetiden værd - super flot, Anne :)
    God weekend!
    KH Vibeke

    SvarSlet
  6. Den er virkelig fin, Anne. Er helt pjattet med den lilla farve :-)

    Jeg vil i øvrigt også gerne selv, inden længe, have lavet endnu en fin sættekasse. Denne gang til lillebrors værelse.
    Kh Louise

    SvarSlet
  7. Tak Karen for uddybelse, jeg vidste slet ik hvad papir det var.. :) Måske man sku få fingrene i det et sted.. :)

    SvarSlet
  8. Rakel: Tak for det..:) JA den lilla er én af favoritterne.. Er den lidt i stil med jeres karlekammerskab? Fuglene er fra Minimega - de laver de lækreste ting! Jeg er heller ikke fan af småt maleri - men spray har jeg bare aldrig arbejdet med.. Måske det kunne fungere?

    Malene: Tak for det;) Jeps glæder mig... Også dejlig fredag til dig:)

    Karen: Tak for de søde ord! Jeg er også tosset med deres prints..;)

    Monika: Tak..:) Jeg ved det faktisk ikke - jeg har været i gang med penslen - men man går bare lidt kold på det...;)

    Vibeke: Tak skal du ha'..:) Også god weekend til dig..

    Louise: Tak..;) Jeg er også fan af denne lilla.. Glæder mig til at se lilebror engang så..;)

    I'm with Leia: Tak for det;)

    Kh Anne

    SvarSlet
  9. Hej Anne

    Ja vi skriver lidt sammen over det hele:) rigtig fin sættekasse;)
    God weekend

    SvarSlet
  10. WOW hvor er den bare fin og gennemført!! Selvom den har været længe undervejs, så var den vist også det værd ;)

    Mht maling, så har jeg SLET ikke tålmodighed til at male med pensel. Alt der kan spraymales, bliver spraymalet.

    Mine sættekasser er begge blevet spraymalet og det bliver rigtig flot! Prøv det.

    SvarSlet
  11. Tillykke med det færdige projekt og flot at du lavede den færdig. Jeg ku' virkelig godt tænke mig at lave sådan en meeeen tror ikke at min tålmodighed rækker til det ;) Din er om ikke andet ret fin

    SvarSlet
  12. Den er virkelig flot! Hvordan får du tapetet til at passe ned i de forskellige rum? Og klipper du det så ud? ;-)

    SvarSlet

Tak fordi du tager dig tiden til at kommentere herinde. Det betyder meget for mig - og gør mig glad;)
Kh. Anne