torsdag den 13. januar 2011

Lys..!!

Kunne man bede om noget ordentligt lys..??
En ting er, at januars travlhed efterlader mange dage, hvor jeg først er hjemme efter mørket har overtaget. Men at det grå vejr som hærger herude for tiden, gør det rimelig umuligt at tage rigtigt lækre billeder uanset tidspunkt er da næsten endnu mere trist.
I dag er jeg hjemme med en flad og klattet datter, så måske chancen er der for nogle billeder uden elektrisk lys.. Der er nemlig både kommet lidt på væggene, sket nyt i køkkenet og så har jeg været i gang med hæklenålen. Og måske er chancen der også for at nå lidt omkring i blogland - det har jeg manglet i den sidste tids skoletravlhed..

I går havde min dejlige mand fødselsdag - vi var godt nok først hjemme kl.18, men så stod fruen da "bare" tidligt op (en bedrift at skulle op før kl.6, når man i den grad er b-menneske), smækkede boller i ovnen og sørgede for lækkert morgenbord. Og så hyggede vi med lagkage og sofaslængeri i aftes. Fruen gik kold allerede lidt over ni - men så fik han da fri råderet over fjernbetjeningenog kunne få set lidt fodbold..:)

Er der det mindste lys til billeder hos jer..? Eller overgiver I jer til elektriske...

Billedet er lånt her

Ha' en dejlig grå dag - jeg vil tilbage til sofaforplejningen af det sløve barn.

7 kommentarer:

  1. Intet her, men udover at det er mørkt hele tiden så bor vi i stuelejlighed overfor bygning med 5. sal. Jeg priser mig lykkelig for at vi i det mindste har vinduer mod syd, ellers ville det være helt galt. Trænger også til lys.
    Håber du får mulighed for at tage billeder af det nye der er sket :)

    SvarSlet
  2. Jeg bor heldigvis på 4. sal, så lidt dagslys er her, men det er alligevel svært at undvære det elektriske lys. Det bliver dejligt, når foråret kommer! God bedring med Karoline:)

    SvarSlet
  3. Herhjemme er lyset også en mangelvare. Jeg synes ikke der er mange timer om dagen, hvor de elektriske pærer ikke gløder.

    SvarSlet
  4. Apropos lys, har boet i vores totalrenoverede hjem i 6 år og først nu har jeg fået mandens kammerat til at lave de to defekte stikkontakter i stuen, fordi jeg simpelthen har savnet LYS.
    Ikke fordi det hjælper, men en god undskyldning er at jeg har købt den smukke Jielde gulvlampe :-)

    SvarSlet
  5. Pyt med lyset - pyt med dårlig billedkvalitet - Lad os nu bare få et lille smugkig :-) Er ved at revne af nysgerrig Fru Cliffhanger :-) Håber Karoline er ved at have det bedre - sender lidt pust-pust og glæder mig til at se dig igen :-)

    SvarSlet
  6. Nej, der er ikke lys til billeder, men man når jo knap nok hjem, før solen er gået ned. Suk.

    SvarSlet
  7. Anne: Ja man lærer at sætte pris på det lys der er;) Og laver en note om mange og store vinduer, hvis man en dag skal bygge hus;) Håber at vise frem i morgen..

    Anne P: Tak;) Og ja - foråret er mere end velkomment.. Trænger til 'ægte' lys..:)

    Malene: Synes også vi har lyset tændt alt for mange timer.. Det ægte er altså sjovere..:)

    Kreativista: Ja det var længe at savne lys;) Håber det ser godt ud..?

    Mie: hehe;) Prøver i morgen - det er jo ikke noget vildt - bare lidt nye dejlige detaljer;) Ses i morgen..

    Kisse: Kender det! Hurra for stearinlys til at skabe hygge, men det redder ikke billederne;)

    KH Anne

    SvarSlet

Tak fordi du tager dig tiden til at kommentere herinde. Det betyder meget for mig - og gør mig glad;)
Kh. Anne